W trakcie sześcioletniej działalności Muzeum jego pracownicy sukcesywnie prowadzili naprawy i renowacje. Obecnie muzeum udostępnia ekspozycję obejmującą zabytkowy tabor kolejowy normalnotorowy od roku 1890 do lat 70-tych XX w. Zbiór składa się z ponad 50 lokomotyw (pochodzenia polskiego, niemieckiego, austryjackiego, angielskiego i amerykańskiego), około 50 wagonów oraz żurawi kolejowych i pługu odśnieżnego. Zajmują one aż 1,5 km torów. Poza taborem kolejowym do muzeum przybyły także maszyna parowa, dźwig, kolekcja motocykli Harley-Davidson, urządzenia dawnej drukarni, zabytkowy komputer Odra, zbiory ikonograficzne, biblioteczne oraz wiele eksponatów związanych z kolejnictwem i jego otoczeniem z zakresu łączności i zabezpieczenia ruchu kolejowego, nawierzchni kolejowej oraz wiele różnych pamiątek i dokumentów. Uruchomiona została makieta kolejowa w skali H0 sterowana autentycznymi urządzeniami zabezpieczenia ruchu kolejowego. Zbudowano drezynę do jazd rekreacyjnych dla zwiedzających. Otwarto również sale ekspozycyjne – Mini Muzeum Zabawkarstwa Samochodowego, kolekcję zabytkowych samochodów oraz salę poświęconą historii motocyklizmu na Śląsku. Otwarto wystawy starych narzędzi stolarskich oraz radioodbiorników, a także uruchomiono Starą Drukarnię. W zabytkowych wagonach przgotowana została wystawa dotycząca "Roli Kolei w przesiedleniach po II Wojnie Światowej".
Kontakt
Napisz opinię ...
Serwis maperia.pl zastrzega sobie prawo redagowania, usunięcia całości lub fragmentów treści zawierających słowa wulgarne, obraźliwe, zabronione przez prawo. Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu, a zespół i twórcy serwisu maperia.pl nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść. Przypominamy jednocześnie, że osoba zamieszczająca komentarz może ponieść za jego treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną. Komentarze zawierające oferty handlowe, adresy email, numery telefonów, komunikatorów będą usuwane.
Stronę opublikowano: 01.08.2012, 17:33, Stronę wyświetlono: 341x
Zdjęcia są chronione prawami autorskimi ich właścicieli
Do góry